Sunset paradise

24 augustus 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Goedemiddag lieve volgers,

Ja ja twee verhalen tegelijk! Vandaag werden we rond een uur of negen wakker, nog steeds best wel moe eigenlijk. Om half elf zaten we alweer heerlijk aan het ontbijt bij een tentje vlakbij de bungalow. Na een heerlijk banana pancake kon onze dag eindelijk beginnen! Jenny die zich niet goed voelde besloot om weer terug te gaan naar de bungalow. We moesten nog een boot terug regelen en hebben dat gelijk even gedaan.
Nu was het tijd om eindelijk een bezoekje te brengen aan het strand. Nadat we helemaal naar het noorden van het eiland waren gelopen vonden we een mooi plekje voor onze handdoek. Al snel kwamen we erachter dat Gili T niet helemaal perfect is. Je kon namelijk niet zonder slippers/waterschoentjes het water in.  De zeebodem was bedekt met aangespoeld dood koraal, zonde. Eerst probeerde we het zonder slippers maar dat was niet te doen. Al snel lagen we in het laagste beetje water waar nog zand was en wow wat lag dit lekker. Na twee uur op het heerlijke strand en in het warme water te hebben gelegen vonden we het tijd om even bij Jenny te gaan kijken.

Aangekomen bij onze bungalow voelde Jenny zich gelukkig al een stuk beter. Even snel douchen en lunch time! We hadden Jenny meegenomen naar het noordelijke deel van het eiland. Flo ging voor een steak baguette en Lien voor een Tuna baguette. Helaas was het broodje van Lien niet goed meer en zat er schimmel op.. Dat werd een halve baguette voor Lien maar verder was alles prima. Nog even wat boodschapjes gedaan en het werd weer tijd om even bij te komen op bed.

Om 17:00 besloten we naar een bar te gaan in het zuiden waar de sunset erg mooi zou zijn. Met paard en wagen op naar de bar Exile. Toen we met een Bintang op het strand neerplofte zaten er twee jongens voor ons die we met onze introductieweek hebben leren kennen. Na gezellig te hebben bijgekletst en de zonsondergang te hebben bekeken, wat echt adembenemend was, was het voor ons tijd om een plek te zoeken om te kunnen eten.

Na ongeveer een walk van 15 minuten kwamen we aan bij een resort waarvan de keuken buiten was en het er heerlijk uitzag. Ookal was dit een wat hogere prijsklasse, hier moesten we eten. Na een tafeltje op het strand te hebben gekozen was het tijd voor het eten. We gingen voor een mahi mahi vis en een Tuna steak die we zouden delen. Na een salade te hebben samengesteld stond de vis alweer voor ons met een heerlijke cocktail. We hebben in tijden niet zo lekker gegeten. Nadat onze buitjes weer rond waren was het tijd om verder naar huis te lopen. Onderweg terug kwamen we langs een bar genaamd sama sama. Alles is in Braziliaanse stijl en een groep jongens met afro's en dreadlocks  zette de bar op z'n kop met hun te gekke live music. Na 10 minuutjes te hebben gekeken was de band alweer klaar met spelen. Nu is het dan ook weer echt tijd om naar huis te gaan. We zijn allemaal helemaal gesloopt en de een voel zich wat minder dan de ander. We hebben dan ook besloten om weer vroeg naar bed te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.

Dikke kus en knuffel Flo en Lien.

1. Oma Vink:
    25 augustus 2015
    Gelukkig dat Jenny zich beter voelde. Jammer dat jullie niet
    dieper in het water konden.Wat vies dat broodje.
    Jullie hebben ook genoten , van de zon,s ondergang.
    De kleuren zijn ook zo mooi, slapen is het beste medicijn.