Asian invasion

16 augustus 2015 - Nusa Penida, Indonesië

Hallo iedereen,

Vandaag kwamen er weer heel wat mensen bij, beetje jammer want het was net zo gezellig met onze groep. Maarja misschien kwamen er wel allemaal leuke mensen?
Eerst was het voor ons tijd om de schildpadden eten te geven, wat verassend snel ging met ons kleine clubje. Na het voeden gingen we met z'n allen chillen in het huis en hadden we de grootste lol met de coördinatoren. Al rond half elf kwamen de nieuwe mensen, spannend!! Al snel bleek er 95% Chinees te zijn en de andere 5% een Amerikaans meisje is. We hadden er op zich niets tegen dat (bijna)  iedereen Chinees bleek te zijn, kan nog best gezellig worden toch?

Na tien minuten waren we al opweg met drie chinezen die in New York wonen en dus vloeiend Engels spreken die trek hadden, dus lieten we hun ons barretje zien. Terwijl we bij ze zaten kwam de rest van onze oude groep ook. Toen we na een half uur besloten om toch maar weer terug te gaan en de drie Chinese meisjes achter lieten in de bar kwamen we op de terug weg alle andere Chinese nieuwkomers (met de niet ontbrekende paraplu's) tegen.

Eenmaal terug in het huis besloten we om maar met z'n allen in de schaduw te gaan zitten omdat het nu wel erg warm begon te worden. Al snel werd het ook voor ons tijd voor een lunch en besloten we weer terug te gaan naar de bar. Ondertussen waren ook alle Chinese terug gekomen en merkte we dat ze alles op een behoorlijk laag tempo doen vergeleken met wat wij gewend zijn. Nog even snel naar de toilet, waarbij je ook nog tien minuten moest wachten voordat je je handen kon wassen en op naar de bar! Na een heerlijke bananenpannekoek en heel wat geklets was het tijd voor ons om weer terug te gaan.

Terug in het huis gingen we de schildpadden samen met de nieuwkomers eten geven. Hier kwamen de Chinese er achter dat schildpadden eten geven en tonnen sjouwen niet lukt in combinatie met een paraplu. Hier kwamen ze op een punt waar ze moesten kiezen tussen of de paraplu of helpen, wat voor sommige nog een moeilijke keuze.

Na het voeden was het ook voor ons tijd om te eten wat zoals gewoonlijk weer erg lekker was. Omdat het erg druk begon te worden in het huis besloten we om met een clubje, waaronder het Amerikaanse meisje, naar een bar aan het strand te gaan. Iedereen was kapot van het niets doen zijn we er niet lang gebleven. Thuis nog twee films met ons clubje gekeken en was het alweer tijd om te gaan slapen. Morgen komen er weer nieuwe mensen dus we zijn erg benieuwd!

Dikke kus en knuffel Flo en Lien

1. 17 augustus 2015
    interessant die paraplus, hebben ze ook mondkapjes? Ik lees wel vaak over eten , heb je het wel onder controle??? liefs Antoinette.
  2. Marion:
    17 augustus 2015
    Dat ze nog geen paraplu met band om hun hoofd hebben, of willen ze niet helpen?
    Kus.
    Marion