Crystal not so crystal

12 augustus 2015 - Nusa Penida, Indonesië

Hooooi iedereen,

Ook vandaag waren we weer vroeg uit de veren. Om 09:00 moesten we alweer klaar staan om het strand op te ruimen. Nou daar stonden we dan op een strand waar het nog zo vloed was dat er bijna geen zand meer over was. Omdat het zo vloed was kon je ook haast geen troep vinden.. Hierdoor waren we al snel over gegaan naar het zoeken van schelpen, wat eigenlijk veel leuker is en ook redelijk goed ging. Na twee uur heerlijk te hebben gewandeld op het strand met strak blauwe lucht en een licht briesje zat de ochtend er al weer op.
Na de lunch hadden we free time en gingen we met z'n alle zwemmen. Aangekomen bij het strand was het water zo vervuild door de locals dat zwemmen geen optie meer werd.. Super jammer. Dan moesten  we maar gaan zonnen, wat ook geen straf was. Om 14:00 moesten we alweer terug zijn want we gingen naar crystal bay! Één van de mooiste stranden van het eiland. Met hoge verwachtingen gingen we daarheen. De pick up trucks stonden al klaar toen we terug kwamen. Lien besloot wel even stoer te doen om aan het eind van de pick up op de grond te gaan zitten met d'r benen buiten boord. Dit was geen goed plan. De weg was super hobbelig en we gingen berg op en af. Iedereen had de grootste lol en Het enige waar Lien aan kon denken was: "I'M GONNA DIE!!!!'" Aangekomen bij crystal bay viel het vies tegen. Het was zeker mooi maar niet zoals op de foto's. Het was net vloed geweest dus het strand was nog helemaal nat en dus niet zo wit. Ook waren er veel hoge golven, wat super grappig was. Om te snorkelen was het op dit moment niet ideaal, toch waagde Lien het erop met twee Fransen meisjes. volgende keer gaat Floor ook mee. Wauw dat was dat mooi! Het koraal had de mooiste kleuren en er waren veel verschillende vissen. Voor nog geen euro kan je bij crystal bay een snorkelset huren wat ook echt de moeite is om te doen. Na ruim een uur was het alweer tijd om terug te gaan. De turtles kregen trek!
Om 17:00 was het voor onze groep de tijd om de schildpadden te voeren. We geven de schildpadden vooral baby tonijn, zeewier en als 'snoepje' krab. Ook was het tijd om even met de baby schildpadjes op de foto te gaan. We hebben heel wat gefilmd in de conservation vandaag. Één schildpad had zo'n trek dat hij de camera aanviel omdat hij dacht dat het eten was. Na het voeden van de turtles was het ook voor ons tijd om avond te eten, wat nog pittiger was dan normaal. Na het eten hebben we nog gezellig gepraat met de buurtjes. En Floor had zelfs wifi voor het eerst in drie dagen!! Alleen duurde dat niet voor lang. Toen d'r telefoon net alles had geladen en ze wilde gaan antwoorden viel al het stroom op het eiland uit, waardoor ook de wifi. En of Floor baalde maar we konden er gelukkig wel hard om lachen. Alles was pikkedonker en het personeel vond het tijd om gewoon naar huis te gaan en lieten ons achter in het donker. Gelukkig hadden we nog een kaars maar geen aansteker.. Na goed zoeken had een jongen, Aeb uit Dubai er één voor ons en raakte we met hem aan de praat. Ook kwam er een Engels meisje, jennevive, erbij zitten. Uiteindelijk zijn we met z'n drieën in de bar geëindigd en kwamen later ook nog Aeb en Sam, een Duitse jongen, erbij. Na een potje poolen en Bintang was het alweer tijd om terug te gaan. We hebben nog super lang gezeten met onze leuke Nederlandse buurtjes en Sam. Nog even snel gedouched en daarna was het alweer tijd om naar bed te gaan.