Roadtrip

13 augustus 2015 - Nusa Penida, Indonesië

Dear friends,
Na een lange nacht brak eindelijk de ochtend aan. De planning was dat we om 09:00 zeewier zouden gaan verzamelen maar omdat we zo weinig hadden geslapen en ons niet goed voelden besloten we om eventjes het ochtendprogramma over te slaan. Eventjes bijgekomen van alle drukte om ons heen. Maar we hebben niet niets gedaan. We gingen van alles over het eiland opzoeken. De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten was iedereen alweer terug.

Na de lunch hadden we alweer veel nieuwe plannen. Om 12:30 stond de taxi voor de deur voor een nieuw avontuur. Na acht kilometer, waar we ruim een uur over hebben gedaan omdat de wegen het eigenlijk niet verdienen om wegen genoemd te worden, kwamen we aan bij Broken beach. De taxi zei dat het gewoon naar beneden lopen was en natuurlijk liepen wij naar de verkeerde beneden. Hierdoor kwamen we bij een tempel uit, ook met een super mooi uitzicht. Na een paar mooie foto's vonden we het wel de tijd om naar Broken beach te gaan, maar natuurlijk wel binnen door. Na een heftige weg naar beneden, op onze slippers, kwamen we bij een natural pool met super helder water. Bij de pool leerde twee Balinese jongens kennen die ons naar Broken beach brachten. Na weer een heftige klim kwamen we aan bij de klif, wow wat is die groot. Het leuke aan Nusa Penida is is dat er geen toeristen zijn en dus ook niet op dit soort mooie plekken. Wel was er een hele set met vier fotografen en twee mensen voor de make up, dit was allemaal voor een fotoshoot van mensen die gingen trouwen. De fotografen  vonden onze groep leuker dan het stel, wat erg grappig was om te zien. Na heel wat foto's te hebben gemaakt stonden we te wachten op de rest die nog druk bezig waren met het maken van foto's. Joost en Merel, onze buren, vroegen aan een fotograaf of die foto's van hun wilde maken. Voor we het wisten stonden ook wij met z'n tweeën bij hun op de foto. De fotograaf dacht namelijk dat wij hun dochters waren wilde een foto van de hele familie maken. Hierna was het alweer tijd om voor ons terug te gaan naar de taxi. De taxidriver wist nog een paar goeie spots waar hij ons heen zal brengen.

Dus daar gingen we op naar de volgende plek. Na nog geen tien minuten later kwamen we aan bij de volgende klif. Dit was een klif waar alle grote golfen tegen aan slaan, hierdoor spoot het water wel 30 meter hoog! Super gaaf om te zien. Hierna was het alweer tijd voor onze volgende stop, crystal bay. Hier waren we al een paar dagen geleden geweest. Het was nodig tijd voor een heerlijk drankje met het mooie uitzicht. Hierna waren we helemaal gesloopt maar het was de dag nog niet voorbij.

Terug in het huis was het alweer tijd voor het kampvuur! Eerst gingen we met z'n allen eten en daarna werd er een kampvuur gemaakt waar we allemaal omheen zaten. Iedereen die weg ging moest wat zeggen en als afsluiter gingen alle coördinators voor  ons zingen. Hierna ging het feestje nog even door en was het alweer tijd om te slapen.
Deze blog is te laat ivm het strandfeest van gisteren.
Dikke kus Flo en Lien

1. Willem:
    14 augustus 2015
    Oh meiden, wat klinkt dat iedere keer toch goed en tevreden. Wat fijn dat jullie ons iedere keer zo uitgebreid met de blog op de hoogte houden.
    Hoe is het met de sim kaart van Floor? Het is stil geworden op de whatsapp....
    Heel veel liefs en dikke kus, P
  2. Willem:
    14 augustus 2015
    Hoe is het met de sim kaart van Floor? Het is stil geworden op de whatsapp....
    Heel veel liefs en dikke kus, P