uit een droogstaande put komt nog meer water...

5 augustus 2015 - Ubud, Indonesië

Dear peepz,
Lima, agustus, dua ribu lima belus.

Eindelijk een beetje goed kunnen slapen vannacht. Lien had alleen wel eventjes het bed gemold. Breakfast arrived, tried, disgusting... Ontbijt geskipt en meteen door naar de Bahasa les in the Su house. Heel veel geleerd zoals de dagen, data, kleuren en dieren. Na onze les zijn we zo snel mogelijk naar kapi desa gegaan om daar een echt lekker ontbijtje te halen... Banana shake! 4 uur vrije tijd totdat het volgende punt op het programma stond dus we namen het er eventjes van, lekker uitrusten.

In de vier uur vrije tijd hadden we besloten om "even" naar de grote supermarkt te lopen. Door de bungalows, mini rijstvelden en van de grote trap naar de supermarkt. We hebben onze uitgekeken op de vers afdeling. Heerlijk fruit en vis voor zo weinig! We hadden weer even wat onbekende dingen ingeslagen om te proberen zoals een zeewier rol bijvoorbeeld, zoo lekker! Eenmaal terug moesten we echt bijkomen van de hitte. Tot nu toe de warmste dag.

In de lange pauze in het huis hebben we een heel aparte vrucht geproefd van een Franse vriendin van ons, Annika. Zooo lekker! Heel fris en een beetje zurig maar het lekkerste ever! We vroegen aan de schoonmaakster hoe de vrucht heette want dat wisten we niet. Volgens haar heet de vrucht Lanka landa. Toen we later onze coördinator (Tirta) er naar vroegen had hij echt geen idee waar we het over hadden, bleek het een hele andere naam te hebben namelijk Sjika. Gaan we flink wat van inslaan als we naar Nusa Penida gaan.

3 uur en het grootste was about to happen, eindelijk, de rijstvelden. Goede schoenen aan, goed insmeren met muggenspul en gaan. De wandeling was zooo mooi maar ook behoorlijk zwaar. We zijn vier uur onderweg geweest, eerst over de rijstvelden zelf springend over de riviertjes, daarna door een dorpje berg op berg af naar de heiligste tempel van Ubud die ook op het hoogste punt staat van Ubud. Als laatste liepen we van de stijlste wegen naar beneden en naar boven naar nog meer rijstvelden maar wel de mooiste die uitkwamen in de art village. Een prachtige weg terug met aan beide kanten een enorme muur naar benden van jungle en palmbomen met zelfs heel licht zichtbaar achter de wolken een vulkaan. Aan het eind van de wandeling kwamen we rond 7 uur aan in het dal onder de brug bij een tempel. Dachten we eindelijk bijna thuis te zijn, moesten we nog een half uur naar ons huis terug. Eindelijk aangekomen waren we gelukkig de eerste, dus Lien had de douche geclaimed, ik had het eten alvast meegenomen en het eten smaakte behoorlijk goed. Nou kan het zijn omdat we op bijna niks hebben geleefd (alleen maar een banana shake en oreo koekjes) en zo'n honger hadden of het was voor het eerst gewoon echt lekker! Toen ik genoot van m'n maaltje stond Lien al ingezeept in de badkamer toen ze er achter kwam dat er geen water uit de douche kwam. Met 3 druppels per minuut - zelfs uit een droogstaande put komt nog meer water - moest ze het er maar mee doen. Na dat zij klaar was, had ik me ook verheugd op een lekkere douche na een warme, plakkerige, lange dag. Ik zet de kraan open en ja hoor, ik heb maar liefst 4 druppels per minuut! Zo veel geluk!

Vanavond was er een movie night in ons favoriete hang cafeetje waar de Great Gatsby gedraaid zou worden maar toen we er op de terug weg van onze lange wandeling langs liepen zat het al zo vol dat we niet echt meer behoefte hadden aan ons drankje en de film. Dus toen we eenmaal op ons bed lagen schoon en met onze oreo's waren we helemaal gelukkig. Voeten in de lucht en niks meer doen, love it!

Veel gelachen, nederlandse muziek geluisterd en getrouwd. De klamboe leek op een sluier, dus kwam Lien op het idee om te trouwen, wel vier keer... We kwamen niet meer bij. Geen idee wie de gelukkige was maar er is sowieso genoeg keus in Bali.
Ik heb voor het eerst geen wifi en ben al officieel irritant verklaard terwijl Lien eindelijk kan communiceren met de rest van de wereld.

Voor nu gaan we lekker slapen want we hebben ons energie er flink doorheen gejaagd. Nu opladen voor morgen want ik heb het idee dat er weer een flinke wandeling aankomt.

Dikke kus en knuffel,
Lien en Floor

1. Sas:
    5 augustus 2015
    Zo leuk dat jullie zo veel mee maken! Eline al 4 keer getrouwd? Ook 4 keer gescheiden mag ik hopen??? Dat beloofd wat voor de toekomst. Have fun meiden! Lots of kisses x
  2. Marion:
    Selamat malam. XX
  3. Oma Mimi:
    5 augustus 2015
    wat geweldig dat jullie ook les krijgen in bahasa en in balinees koken; en dat jullie jongelui ontmoeten van all over the world; ik heb nog steeds contact met franse Ginette; hebben samen in Perugia gestudeerd in een vorig leven: 1953; waardevol. Geniet van alle nieuwe en vooral gekke dingen, veel liefs en allebei een dikke kus, Oma Mimi
  4. Hans Maarten:
    6 augustus 2015
    Zo leuk om jullie avonturen te volgen. Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag! :-)

XXXxxx
  5. Oma Vink:
    6 augustus 2015
    Hallo luitjes, ik geniet van jullie verhalen, jullie maken ook van alles mee, ik weet dat Opa ook genoten heeft, vooral van het fruit, ik had al eerder een reactie geplaatst maar ik denk dat ik iets fout gedaan heb. Geniet van deze reis, alle twee de hartelijke groetjes van Oma. een dikke kus.
  6. Oma Mimi:
    6 augustus 2015
    Lieve Avonturiersters, nu jullie binnenkort naar je schildpaddeneiland verkassen: geniet nog even van de luxe (?) op Balt; je nieuwe locatie zal een stuk primitiever zijn; hoe dan ook: selamat djalan , Oma Mimi