Kan je even opschuiven...

4 augustus 2015 - Ubud, Indonesië

Salam Salam!

Vandaag wederom een nieuwe dag, na een heerlijke nacht lepeltje lepeltje te hebben gelegen met Floor. Ons ontbijt, was net zoals de andere dagen hier, uitgebreid en delicious (not). Na het ontbijt hadden we Bahasa class, wat best wel leuk was. Zo hebben we een basic gesprek geleerd en hoe je de mensen op welk tijd stip moet begroeten. Na veel oefenen zijn we best ver gekomen. We waren best vroeg klaar waardoor wat free time hadden. Dat betekende automatisch dat we naar het beste plekje in de buurt konden: The bar! Ze hebben daar de lekkerste banana shake EVER.

Na een tijdje kletsen in de bar was het alweer tijd voor cooking class waar we Balinees leren koken. We zaten in een groepje met Claire (ook een Nederlands meisje) en een Italiaans meisje. We hadden echt een saaie klus, de groene blaadjes van de taugé halen.. Maarja dat mocht de pret niet dekken want we gingen loempia's, fried banana's en ice tea maken! Allemaal super makkelijk en heerlijk. Omdat het een beetje uitloep hadden we maar 45 minuten tot het avondeten.. Dus gingen we maar weer terug naar de bar. De tijd vloog weer om en mochten weer terug naar het lokale huis. We hadden totaal geen trek meer en toen we zagen dat de tupperware doosjes waren ingeruild voor ikea opslag boxen vol met eten, voor ons 'welcome diner' was onze trek al helemaal verdwenen.

Aangekomen bij het diner bleek de ene helft uit de dozen te komen en de andere helft vers werd gemaakt, bijvoorbeeld saté. Onze trek kwam niet meer terug waardoor we uit beleefdheid toch wel iets hebben gegeten. Toen we terug kwamen va het eten halen zaten er 2 Italiaanse meisjes, waar we het al niet zo mee hadden, op onze plek. Toen we aankwamen bij onze plek zeiden ze 'oh zitten we op jullie plek?' Wij: 'ja?' Waarop de meisjes antwoorden: 'oh sorry' en vervolgens lekker bleven zitten en vooral lekker de ruimte namen. Het is niet erg dat ze bleven zitten maar je kan toch een beetje opschuiven, aangezien we gewoon op de grond zaten?! Uiteindelijk gingen ze eten halen en gingen wij 2 cm breder zitten. Toen het eerste meisje terug kwam nam ze nog meer de ruimte, hierdoor was het 2e meisje zo brutaal om te vragen of we niet een beetje op konden schuiven? Super raar maar na een tijdje hadden ze door dat ze erg fout bezig waren en gingen ze ergens anders zitten. Het diner was als vrij snel klaar waardoor het weer tijd werd voor onze favourite spot (in m'n pyjama) waar we voor het eerst Bintang radler hebben geprobeerd, AWESOME!

Nu zijn we net terug in het huis en zijn nog even aan het chitchatten. Morgen kunnen we nog een beetje uitslapen want class begint pas om 09:30. Ons huis motto is: I BELIEVE I CAN FLY, I BELIEVE I CAN WIFI! ~ Annika van de Walle. De wifi is erg slecht in het huis en floor heeft alleen altijd wifi..

Voor nu gaan we lekker slapen en staat er morgen weer een nieuw verhaal voor jullie klaar.
Selatam tinggal!

Dikke kus en knuffel lien en floor

1. Josephine:
    4 augustus 2015
    Het is ook voor het eerst dat flo degene is met de wifi
  2. Frederique:
    4 augustus 2015
    Superleuk om al jullie belevenissen te lezen!
    Hoe is het met de muggen?
    Nog heel veel plezier met iedereen en samen
    Veel liefs frederique-mama
  3. Oma Vink:
    9 augustus 2015
    Leuk dat jullie ook wat van de taal geleerd heb,
    en kookles , dat was voor jullie toch een peulen schil
    De drankjes zijn wel in..