Wat is de prijs?

6 augustus 2015 - Ubud, Indonesië

Halloo Nederland!
Vandaag weer een nieuw avontuur. Toen we vanochtend wakker werden na een hele nacht heerlijk te hebben geslapen, not, en het ontbijt ook nog tegen viel hebben we maar besloten om te gaan shoppen ipv mee te gaan naar een tempel, wat heel ver lopen is.

Toen we in de taxi naar de markt zaten voelde we ons al een stuk beter. Op de markt heel wat spulletjes gekocht en super lekker gelunched. Tijdens al dat shoppen zijn we er wel achtergekomen dat Floor niet de beste afding queen is waardoor dit onze nieuwe sport is geworden. Claire en ik gingen er flink op los en zijn met z'n allen dan ook goed geslaagd. Na een paar uur op de markt te hebben vertoeft besloten we maar weer terug te gaan naar het huis en verder mee te gaan in het programma van de dag.

Eenmaal thuis moesten we alweer opschieten want we kregen les over de offers die ze twee keer per dag doen. We hebben zelf ook offerstukjes gemaakt, alleen niet geofferd (want we hadden geen wierookstokjes). Na de offer les gingen we een schets maken voor een batik schilderwerk. Wat erg leuk was.

Na een paar uur op de grond te hebben gezeten en de strepen van het tapijt in onze benen waren gegraveerd waren we alweer gesloopt. Toen we thuis kwamen deed zelfs de kraan het niet meer en hadden we dus helemaal geen water meer, perfect timing.. Iedereen in rep en roer, "what?! No water at all?!"
Inmiddels was het alweer tijd voor het avondeten wat zoals altijd niet veel lekkers was. Dit was ons teken, we moesten maar weer naar de bar, wat een straf, wat een straf. Onderweg naar de bar hebben we langs de weg de heerlijkste saté ever gehaald! Voor onze neus klaargemaakt, kan niet beter. Aangekomen in onze favo spot waren we erg toe aan Bintang bier, wat echt goddelijk is! Zo kwam onze avond toch nog goed.

Dikke kus en knuffel vanuit onze favo bar.

1. Hans Maarten Vink:
    6 augustus 2015
    Super gaaf verhaal. Afdingen zijn wij natuurlijk ook niet gewend in Nederland maar das hoort het erbij. Dus gewoon net zo lang doen en weglopen totdat je denkt dat de bodem bereikt is ;-)

Die dunne saté is zo lekker!!! Ik hoop dat je jullie dat ook leren maken... Have Fun ladies. Xxx
  2. Sas:
    6 augustus 2015
    Oh wat heerlijk die saté! Doe er voor mij even een paar op de post ;p. Veel plezier meiden! X
  3. Nicoline:
    7 augustus 2015
    Wat een leuke verhalen van jullie. Het is net of ik er zelf weer loop!! En die saté zo lekker daar!! Veel plezier xxx
  4. Oma Vink:
    7 augustus 2015
    leuk dat shoppen, dat was zeker leuk, op het marktje.
    het schijnt erg fleurig te zijn.
    liefs Oma
  5. Oma Vink:
    7 augustus 2015
    Ja meisjes bij offerstukjes hoort ook wierook, de bar schijnt wel een uit komst te zijn.
    doeiiiii Oma