Ziek van de zon

18 augustus 2015 - Nusa Penida, Indonesië

Lieve lezers,

Vandaag weer een nieuwe en misschien wel een iets te warme dag. Om 9 uur stonden we alweer fris en fruitig klaar om de schildpadden te voeren en om de tanks schoon te maken. Toen we twee uur later helemaal vies buiten kwamen vonden we het een mooi moment om een duik te nemen in het water. Na een vrij korte periode gingen we alweer terug omdat het eigenlijk te warm werd om in de zon te zijn. Eenmaal terug konden we gelijk aanschuiven voor lunch, wat zoals altijd bestond uit rijst, gekookte groenten en watermeloen.

Onze buikjes zaten weer helemaal vol en waren klaar om weer naar het strand te gaan. Ook dit duurde niet al te lang want het werd tijd voor ons om het strand schoon te maken. Gelukkig was het redelijk vloed waardoor er niet veel strand was om op te ruimen. Na een uur besloot de coördinator om met ons te gaan zwemmen omdat het toch echt wel te warm werd. Wij zagen het samen niet echt zitten om te gaan zwemmen en hebben een ijsje gehaald en zijn thuis in de schaduw gaan zitten.

Inmiddels was het alweer tijd voor avondeten. Een paar Italiaanse meisjes en een Frans koppel wilde graag iets uit hun land maken als avondeten. Zo kregen we souffléballetjes voorgeschoteld met rijst ipv risotto en cheddar ipv mozerella, dit was echt super lekker ook hadden ze pizza geprobeerd te maken met brooddeeg wat nog erg goed was gelukt. We kregen ze als mini gorgonzola's voorgeschoteld. Hierna was het tijd voor het Franse gedeelte. Ze hadden als eerst crêpes gemaakt, wat eerder pannekoeken waren maar wel erg lekker! En iets genaamd verloren brood, persoonlijk vonden we het een beetje op wentelteefjes lijken en ook dit was erg lekker. Na het diner zijn we rollend naar de douche gegaan en daarna zijn we buiten op een matras gaan liggen.

Dikke kus en knuffel Flo en Lien

1. 18 augustus 2015
    Inderdaad, wij noemen Pain Perdu wentelteefjes. Eten jullie allemaal samen of is het per huis? Is de vrede terug bij Korea en China? Is de paraplu als parasol bij de chinezen? Liefs Antoinette.
  2. Oma Mimi:
    18 augustus 2015
    zo leuk van en internationale groep: specialiteit uit je keuken bereiden; heb ik ook van genoten; ik bofte dat er in augustus nogal wat nationale feestdagen gevierd worden: soms weet je niet wat je proeft, enig. Veel liefs, Oma Mimi
  3. Oma Vink:
    20 augustus 2015
    20 Augustus.
    Het kan ook te warm zijn,dan kun je je ook beter beschermen voor de zon.
    Ik begrijp dat zij verloren brood zeggen, als mijn Moeder oud brood had, maakte zij er wentelteefjes van.